tirsdag 17. juli 2012

En liten videosnutt...

Hei
jeg er en stor fan av vidoesnutter hvor man ser dyktige folk fargelegge motiver. Det ser så enkelt ut, og motivene er jo så nydelige og detaljerte.
Jeg må nok være den første til å innrømme at jeg vel i grunnen ikke er så veldig "søt", selv om jeg liker det.
Jeg har en tendens til å bruke sterke farger og gjerne blande det søte og litt røffe.
Jeg har falt fullstendig for disse "grusefine" motivene fra Dilly Bean, og fant ut at jeg skulle prøve å lage en liten videosnutt hvor jeg fargelegger ett sånt motiv og etterpå skal dere få se kortet jeg laget.

Dette er mitt aller første forsøk, så vær litt raus.... jeg har økt hastigheten ganske mye, da den opprinnelige videoen ble en smule for lang etter min smak...

Vel, her er videoen, håper dere liker den.

TIPS: Hvis dere trykker på full skjerm vil dere se bedre hva jeg gjør.

Da skal dere få se det ferdige kortet.


her er fargene jeg brukte på motivet
Hud: E0000 - 000- 51- R02
Øyne: B0000- 14- 45- BV02- B63- V06
Hår: YR27- E07- 19- R56
Kjole/sløyfe: G43- YG61- G24- YG97
Genser/strømper og sko: RV63 - 66
Annet: Atyou Spica: Red, Lipstick and Baby blue

Og er dere interessert i disse stempelen kan dere finne dem her.

Da ønsker jeg dere alle en fortsatt god sommer. Skal nyte denn siste uka ferien min jeg da.

Klem Gunn

2 kommentarer:

Stempla Design sa...

Flott å se videoer av norske Copic'ere! Nydelig musikk og akkurat passe lang. Om det var noe jeg kunne ønske meg så var det en litt annen vinkel og gjerne litt mer zoomet inn på motivet mens du fargelegger. Alt ligger i detaljene :). Godt jobba, og gleder meg til neste video!

Kjersti Gulliksen sa...

Veldig fint med norske copics fargeleggere, men skulle ønske at du ikke hadde øket farten fullt så mye, og jeg skulle gjerne hatt litt kommentarer underveis slik at man får litt mer gangen i hva du driver med, f.eks si at du blender ut fargen med den og den tusjen o.l (evt skrive det til akkurat den biten av videoen slik noen av de amerikanske damene gjør.) Kutt gjerne vekk at du leter etter riktig tusj slik at du heller kan ha det litt saktere. Vis gjerne fram hvilken farge du bruker. Dette er kun ment som råd for å bli enda bedre altså, for jeg likte veldig godt videoen. Hadde vært moro og sett deg fargelegge f.eks Magnolia og Bildmålarna og Mo Manning og Kenny K og MIC stempler også selv om du kanskje ikke bruker de så masse selv så er dette de mest "vanlige" motivene blant fargeleggere for tiden. Du er veldig flink til å fargelegge, og derfor hadde det vært ønkselig med akkurat disse motivene. Tusen takk for videoen. Godt jobba.