søndag 16. desember 2012

Adventskalender, luke 16

Hei!!
Så var det tredje søndag i advent, og julen nærmer seg med stormskritt. Forhåpentligvis er dere i rute med alt som skal gjøres og har tid til å nyte adventstiden.


Jeg skal kose meg masse i dag med mitt eldste barnebarn som er snart 4 år. Vi skal lage marsipan - oppskriften fikk dere 1.desember, kjøpe juletre og så skal vi se Putti Plutti Pott!!! Jeg gleder meg!!

I dag har jeg tenkt å vise dere litt om å lage struktur med Blender.

På dette første motivet har jeg brukt Blenderen til å lage "strikke-mønster" på genseren. Da brukte jeg Blenderen til å tegne mønsteret med. Som dere også ser, klarte jeg å miste tusjen.....og fikk et herlig rødt merke over motivet!! Jeg har begynt jobben med å fjerne det med Blender, men er ikke helt ferdig ennå.




Jenta har fått "duttet" Blender på kåpen og luen - det skaper også en strikket effekt. Da tar jeg Blender-refill og har noen dråper på en kjøkkenklut, eller på en bit av et gammelt frotte-håndkle.

Det er utrolig masse man kan bruke blenderen til, lek med den og se!
Kommer nok tilbake med flere ideer etterhvert :) 

Kos dere masse med TRE tente advents-lys i dag!

Klem fra Siv :)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk nydelig kort Siv❤ Sååå nydelig fargelagt!!
Herlig kalenderluke i dag også, dere er flinke til å inspirere:-)
Tusen takk❤
Klem fra Anne

Eva J sa...

Wow, underbart kort. Superfint!
Trevlig tredje advent
Eva

Åsa aká Scraphorse sa...

Åh vad fint! Och vilka bra små tips!

Underbart!

Kramen

Kjersti sa...

En flott luke i dag Siv, og så nydelig den strikkegenseren på nissegutten ble! Lekkert kort til slutt i nydelige farger og med ullkåpe:)
Ha en fin førjulsuke!
Klem fra Kjersti:)