søndag 23. desember 2012

Adventskalender, luke 23


God førjulstid♥!:)
Ja, nå nærmer det seg fort, veldig fort dagen som de fleste hjerter geder seg til, men vi i CMN har jo denne inspirerende adventskalenderen vår♥!
*


Denne gangen skal jeg vise dere, som ikke allerede kan, eller har gjort det, hvordan det er å fargelegge med "no black lines".
Det er vanskeligere å fargelegge, men motivet blir såå mye finere og mykere, uten de svarte omrissene!;)
*
Enten kan du stemple motivet ditt med en stempelpute som er lys i farge, f.eks (Memento Angel Pink , eller en lys blåtone.
Jeg bestilte disse, men de har ikke kommet ennå, så da redigerte jeg motivet i Word!;)



Et godt tips: Ha et originalt trykt motiv ved siden av deg, så du ser detaljer litt bedre.


Her er Tilda redigert, og jeg starter med den lyseste fargen E000, i ansiktet, der jeg vil ha skygger), og fortsetter med de andre jeg vil bruke!;)
Fortvil ikke om fargene ser mørkere og "rare" ut, for de vil forandre seg når du fortsetter med andre farger til motivet!;)
*
PS.Jeg  vil vise lengre nede på siden hvordan jeg gjør dette i Word
for..da jeg var heelt ferdig med å fargelegge Tilda, fikk jeg noe svart i ansiktet..som bare ble verre da jeg prøvde å fikse det, så da måtte jeg starte på nytt, og fargelegge et annet motiv..grr!;)

Fargelegg små områder av gangen, og jeg har startet med ansiktet, hender, for å fortsette med håret.
Når du har fargelagt håret, vil du se hvor fint det blir uten disse "begrensede" sorte linjene rundt..håret flyter mer, synes jeg!;)




Beklager noe dårlige bilder, men lampen min funker ikke som den skal!;)
Her har hun fått på seg nesten alle klær, hår, og begynner å se tekkelig ut;))
*
MEN..såå, da jeg var 99% ferdig, kom tabben..jeg skulle lage litt liv i øyne og øtebryn, da disse også blir svake i trykket, men et godt tips..bruk ikke sort tusj til dette, men heller en blyant, eller en prisma pencil!!!;)

*
Jaja, siden jeg hadde så god tid, sånn rett oppi jula (veldig, det da!?;D), startet jeg på nytt, så her viser jeg bare før og etter bilder!;)


Aldri så galt at det ikke er godt for noe, hhi!;)
Denne gangen valgte jeg herlige "Christmas Lantern Marci".
OM du ikke har brukt digi motiv før, eller brukt WORD, så kan du kanskje finne noen gode tips på tutorialen min HER
Her har jeg valgt lys og kontrast på 70%,







Dette er hva dere får opp v å høyreklikke når musepekeren er på motivet, og da kan man velge hvor mange % man ønsker å prøve seg med!;)
*
*
Og..her er motivetferdig, og satt på årets siste julekort..tror jeg!;)

"Christmas Lantern Marci" Jeg ga henne litt blå øyne da!;)
Disse fargene har jeg brukt (Copic selvfølgelig♥)
*
Hud: E000, E000, E00, E11, E21
Hår: E49, E55, E33, E51,
Kåpe: W4, W3, W2, W1, W00
Kjole: E55, E53, E51, E50
Hatt: R9, R27, R24, R22, W3, W2, W1, W0
Lanterne: W3, W2, W1, YR21 , Y23


Og..hele julekortet!:)
Jeg liker veldig godt den effekten man får med "no black lines", og synes alt blir mykere og lettere å få mer liv i motivet...men hva synes dere?:)
Flere bilder finner du i bloggen min HER
*
Håper noen fikk lyst til å prøve seg på dette, og om det er noe som er uklart, eller som jeg har uteglemt, så spør i vei, og jeg skal svare det jeg rekker♥!:)
*
Ønsker dere alle en riktig god og fredull Jul♥!
Wish you all a pieceful Christmas, filled with love and joy♥!
Klem, Ellen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå så nydelig dette ble❤❤ Dette har jeg ikke prøvd, men tror nok at jeg prøve dette, kanskje i romjulen om det blir noe tid. Tusen takk for kjempeflott tutorial❤
GOD JUL❤
Klem fra Anne

Eva J sa...

Underbart, så fint färglagt och korten är så vackra.
Kram
God Jul och tack för alla härliga och inspirerande inlägg