mandag 3. desember 2012

Adventskalender Luke 3

This tutorial is in english on my blog here
****
 God morgen alle sammen og velkommen hit i dag.
Håper dere nyter disse første desember dagene, koser dere og gleder dere til julen som skal komme om bare tre uker i dag.

Tiden går fort og preges ofte av mye å gjøre og mange prosjekter som skal ferdigstilles. Jeg håper likevel dere føler at dere har tid til å både høre på dagens julesang og se på mitt lille jule inspirasjons prosjekt. I dag er det Glade jul som er sangen, for det er jo virkelig det det er ♥


Min inspirasjon til dere i dag er en bilde tutorial på hvordan man lager et herlig Vintage preg på stempel motivene deres ved hjelp av Utee, fryseboks og distress ink :)
Her er kortet mitt:

Motivet jeg har brukt er Tilda with little Rudolf fra Magnolia
Og fargelagt det med Copic selvfølgelig.
Her er hva du trenger:
Ferdig fargelagt motiv, varmepistol, Versamark, Utee (Ultra thick Embossing Enamel) Fryseboks (ikke med på bildet, lol) og distress ink i ønsket farge.
Dekk hele motivet med Versamark, bare dra stempelputen over.
Dryss over UTEE og rist vekk det som er overflødig.
Varm hele motivet med varmepistolen slik at alt smelter og blir blankt.
Her er det gjort 1 gang. Litt ujevnt og ruglete, men det blir bedre :)

Gjenta prosessen to ganger til, slik at det totalt blir tre ganger.
Da blir det slik, blankt og lekkert!
Inn i fryseboksen med det i ca 10 minutter.

 Med en gang det kommer ut av fryseren knekker du opp motivet slik du vil.
Venter du altfor lenge blir det mykt og da går det ikke å knekke.
Hvis du ikke blir fornøyd, er det bare å varme opp igjen og putte på nytt i fryseren så kan du starte om igjen med knekkingen :)

Når du har knekt ferdig motivet går du over med Distress ink. jeg har brukt Frayed Burlap som er min favoritt, og brukt Blending tool fra TH. Tørk av det overflødige med en klut.

Motivet er ferdig til bruk på et kort :)
Lykke til med ditt lille Vintage prosjekt!

Som en liten overraskelse til dere har jeg fått en boks med UTEE sponset av fantastiske
Så en av dere som legger igjen en kommentar på denne posten eller bloggposten i dag på min blogg, er med i trekningen om en boks med dette
Melt Art - UTEE - Clear (4 oz.)
LYKKE TIL ALLE SAMMEN :)

Førjuls klemmer fra Jill


11 kommentarer:

Åsa aká Scraphorse sa...

Wow, så snygg effekt det blir på kortet. Fantastiskt fint Vintage kort Jill!

Och färgläggningen är toppen! Som banligt. :)

Kram

Kristin Langnes sa...

Kjempeflott tutorial altså, dette må prøves!

Linda sa...

Nydelig kort, og en kjempeflott tutorial!! Utee er jo hærlig å bruke, å kjekt med ennå et bruksområde. Dette skal jeg prøve!

Jorunn sa...

Det ble en lekkert effekt! Takk for tutorial :)
Klem, Jorunn

Anonym sa...

Fin tutorial :) Nydelig kort. Dette må jeg prøve.
Hilsen Ann Kristin

Eva J sa...

Underbart kort så vackert. Jättebra tutorial, tack för att du delar med dig. Hoppas jag hinner prova det här under jullovet.
Önskar en trevlig kväll
Eva

Ea Christiansen sa...

Sikke en god tutorial - kunne da være man skulle købe sig noget af det embossing-pulver og lege lidt med teknikken.
Knuz
Ea

Anonym sa...

Helt fantastisk Jill❤❤Dette er det jammen lenge siden jeg gjorde, og etter å ha sett prosjektet ditt må jeg nok leke litt med UTEE igjen skjønner jeg. Tusen takk for flott tutorial❤
Klem fra Anne

Henrikke sa...

For en flott tutorial :) Kjempe fint be det! :)

Elizabeth sa...

Dette prøvde jeg i dag,og det var kjempegøy!!!
Tusen takk for flott
inspirasjon og fin
tutorial som var lett å følge. Det blir mange "gamle" prosjekter på meg fremover!!!
Klem fra Elizabeth x

Scrappellen sa...

Dette ble såå lekkert, men så har jo du brukt et vakkert fargelagt motiv også da..og det hjelper veeeldig, flinke deg♥♥!:)
Klem, Ellen