søndag 14. september 2014

Rosa til konfirmanten

I dag har jeg et konfirmasjonskort å vise frem. For en liten stund siden fikk jeg bestilling på et konfirmasjonskort til en jente som konfirmeres i dag. Kortet kunne veldig gjerne være rosa, ellers fikk jeg frie tøyler.
Det er ingen hemmelighet at jeg er glad i de herlige motivene til Mo Manning, så jeg fargela Dream G-motivet i rosa, turkis og bittelitt brunt og lagde mitt aller første criss cross-kort av det hele. Vanligvis bruker jeg de samme seks fargene til hud (BV31, E11, E00, E000, E0000 og E93), men siden jeg har så mange tusjer tenkte jeg at det var greit å prøve noe nytt, man får jo litt dårlig samvittighet av tusjene som er sjeldnere i bruk. Jeg syns hudfargen ble litt mer gyllen, litt sommerbrun, og vi har ikke kommet sent på høsten at brunfargen er borte. Kombinasjonen blir nok brukt senere også, for jeg likte resultatet. 
På tagen inni kortet har jeg satt det samme motivet i miniutgave nederst i det venstre hjørnet av skrivefeltet. Syns det gir en helhet til kortet og knytter tagen sammen med fronten av kortet. 

Mini-motivet mitt er 2" høyt, så jeg trodde det ville bli en større utfordring å fargelegge, men det gikk faktisk veldig greit! 

Til slutt: fargene jeg har brukt på motivene mine. Jeg har brukt nøyaktig de samme fargene på både det store og det lille motivet. 

Håper alle har en super søndag, enten den tilbringes på scrapperommet eller ei.

Klem fra Elin

Ingen kommentarer: